Title
Subtitle
Wat mag u van ons verwachten?
Wij vinden een aantal zaken vanzelfsprekend. Zo werken we nauw samen met uw behandelend arts en gaan daarbij vertrouwelijk om met uw gezondheidsgegevens. We begeleiden u zorgvuldig bij een effectief gebruik van uw PAP-apparaat en stellen kwalitatief hoge eisen aan onze eigen apparatuur. We bieden maximale service: u kunt ons altijd bereiken voor hulp of storingen via 013-5231021.
Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 uur t/m 17:00 uur. Buiten de genoemde tijden zijn wij enkel bereikbaar voor spoedgevallen.
Liever chatten?
Tijdens kantooruren zijn wij ook bereikbaar via onze chat. Klik rechtsonder op het scherm op ‘Chat live met een medewerker’.
Wat verwachten wij van u?
Het is belangrijk dat u het apparaat bij ieder slaapmoment gebruikt. Dus ook als u overdag gaat slapen. Gebruik het apparaat minimaal 5 nachten per week en 4 uur per nacht. Dit is de officiële richtlijn voor een goede behandeling van slaapapneu bij volwassenen. Uw zorgverzekeraar vergoedt de therapie alleen als er aan deze richtlijn wordt voldaan.
Gebruikt u uw PAP-apparaat niet meer of wilt u stoppen met de therapie? Neem dan contact op met uw specialist in het ziekenhuis. Als wij van het ziekenhuis horen dat u bent gestopt, nemen wij contact met u op voor het terugsturen van de apparatuur.
Wat biedt uw zorgverzekeraar?
Een passend PAP-apparaat met masker wordt vergoed uit uw basisverzekering. U betaalt hiervoor geen eigen risico. Accessoires zoals bijvoorbeeld verwarmde slangen bestelt en betaalt u zelf, of worden bij u in rekening gebracht door uw verzekeraar.
Het PAP-apparaat is eigendom van VIVISOL en wordt door uw zorgverzekeraar gehuurd van ons. U krijgt het in bruikleen. Het apparaat is erg kostbaar. Gebruikte apparaten kunnen na een grondige reiniging opnieuw uitgeleend worden aan een volgende gebruiker.
Wij hebben in 2021 contracten met alle verzekeringen. U kunt dus met iedere zorgverzekeraar bij ons terecht.